کبد و دو کلیه پسر۱۳ ساله  اهدا شد: 

نوجوان بندرلنگه ای ناجی ۳ بیمار پیوند اعضا 



اعضا بدن نوجوان ۱۳ ساله اهل و ساکن بندرلنگه جان ۳ نفر بیمار نیازمند پیوند را نجات داد. محمد جواد حسن زاده  بعدازظهر شنبه این هفته که به همراه یکی از دوستانش برای شنا به دریا رفته بود غرق شد. در این حادثه این نوجوان  دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده اش کبد و دو کلیه وی اهدا شد. 
   
      
به گزارش صبح ساحل، رییس واحد اهدا عضو استان از انجام هشت اهدا عضو از ابتدا امسال خبر داد و گفت : محمدجواد حسن زاده پسر نوجوان ۱۳ ساله اهل و ساکن بندرلنگه، که ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه  ۲۱ خرداد به دنبال غرق شدگی در دریا با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهدای بندرلنگه منتقل شد.دکتر محمود حسین پور ادامه داد:  در بدو ورود به دلیل ایست قلبی، بالافاصله، احیا قلبی و ریوی برای او انجام و جهت ادامه درمان به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد که  متاسفانه به علت شدت آسیب وارده به سلول های مغزی، عملکر مغز و ساقه مغز مختل و این جان آفرین عزیز در تاریخ ۲۴ خرداد مرگ مغزی شد.
   
به گفته این مقام مسوول ،بعد از تایید مرگ مغزی توسط پزشک های معتمد در بیمارستان بندرلنگه و رضایت خانواده مبنی بر اهدا عضو، این عزیز با بالگرد اورژانس ۱۱۵ هرمزگان جهت برداشت اعضاء به بیمارستان شهید محمدی منتقل و در این بیمارستان نیز، تمام معاینات، اقدامات تشخیصی توسط پزشکان تایید کننده مرگ مغزی انجام و بعد از آن هماهنگی لازم جهت اعزام جراح پیوند  از مرکز پیوند شیراز صورت پذیرفت و کبد و کلیه های این عزیز جان آفرین برداشت و جهت پیوند به بیمارستان ابن سینا شیراز منتقل شد.
  
دکتر حسین پور ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر محمدجواد حسن زاده به خاطر انجام این کار خداپسندانه و نجات جان سه بیمار نیازمند عضو پیوندی، در رابطه با عمل پیوند عضو افزود: مراکز پیوند به صورت قطبی در کشور فعالیت دارند و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت انجام پیوند اعضا را به مرکز جنوب غرب یعنی شهر شیراز منتقل میکند. همشهریان عزیز هرمزگانی چنانچه از نظر گروه خونی و سایر مسائل پزشکی با دهنده عضو همخوانی داشته باشد، در اولویت دریافت عضو پیوندی هستند؛ در غیر این صورت تخصیص اعضا بر اساس لیست انتظار وزارت بهداشت صورت خواهد پذیرفت.
  
نوجوان بندرلنگه ای ناجی ۳ بیمار پیوند اعضا 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها